Nu är det slut på idealismen


teveSedan de analoga TV-sändningarna upphörde den 24 september 2007 har jag varit utan TV. Detta till trots har jag betalat TV-avgift. Dels för att jag anser att en fri [nåja, nästan] TV och radio är viktigt, men också för att jag faktiskt lyssnar en hel del på Sveriges Radio, såväl P1 som P3 och P4.

Nu är det dock slut med denna idealism. Häromdagen mejlade jag till Radiotjänst och avanmälde TV-innehav. Jag trodde att det skulle ställas till stor inkvisition i frågan och hade förberett mig på strid men döm om min förvåning när jag bara några timmar senare mottog besked att mitt TV-innehav var avregistrerat.

Häpp…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

10 reaktioner på ”Nu är det slut på idealismen

  1. Det värsta som skulle hända, kan jag tänka mig, är väl att omgivningen undrar varför man inte har TV.

    Själv har jag genom årens lopp tittat väldigt mycket på TV. Men ju fler kanaler desto mer crap & bollocks har det blivit. ”Roligare TV” har det inte blivit utan snarare mer enfaldigare.

    Tänk vad mycket tid man får över till annat. Och pengarna man får över kan man göra mycket roligare saker för.

Lämna en kommentar