Köpbojkott mot medieindustrin


Varför?

För att visa missnöje med mediedrakarnas morbida kontrollkrav
som sträcker sina tentakler långt in i vår privata sfär.


Om du vill vara med
ska du under tre veckor
(9 feb – 1 mars) inte göra något av det här:

  • inte köpa cd-skivor
  • inte köpa filmer
  • inte köpa datorspel
  • inte gå på bio
  • inte hyra film

Häng på du också!
Kopiera den här listan, som jag hämtat hos Anna Troberg, lägg till dig själv längst ned och tala om för
andra att du minsann inte tar skit från upphovsrättsindustrin.

Scaber Nestor
Svensk myndighetskontroll
Jens O
Farmor Gun i Norrtälje
Sidvind
Olofs blogg
Mina Moderata Karameller
Calandrella
Argast Nu
Anna Troberg
Scratches And Dust

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

15 reaktioner på ”Köpbojkott mot medieindustrin

  1. Bra initiativ.

    Du har defacto listat mitt nyårsöfte nästan ord för ord gällande detta år, vilket jag hittils hållt mig till måste jag tillägga. Jag har en del bekanta som hänger på, alla med sin variant.

  2. Calandrella – Oj, läste slarvigt och skrev fort när jag svarade på förra kommentaren.

    Jag gör om och gör rätt 🙂

    Tack för påpekandet.

  3. Inga problem. Om jag skall vara petig är språket delvis felaktigt (du skriver i blogginlägget att ”Du ska inte göra något av detta – inte köpa cd-skivor”, vilket alltså blir två negationer, som upplöser varandra – du menar antagligen ”Du ska göra allt detta – inte köpa cd-skivor [osv]”, alternativt formulerat ”Du ska inte köpa cd-skivor [osv]”).

  4. Calandrella – Det är jag medveten om.
    Orden är inte mina och därför låter jag dom stå. Jag tycker inte det är min sak att korrigera andras språkliga misstag så länge budskapet går fram 🙂

Lämna en kommentar