Där rök den smärtfriheten


Om du har haft olidlig värk i tre år och nu äntligen blivit lovad lindring och det enda pris du behöver betala, förutom patientavgiften, är att avhålla dig från rökning i tolv veckor och du väljer att då säga

– Jag är 53 år gammal, då ska inte någon komma och säga att jag ska sluta röka! Jag är medveten om att läkningsprocessen blir sämre men då är det mitt val om jag ändå fortsätter att röka.

och om du sedan gör en patientanmälan om saken till Socialstyrelsen och dessutom tillstår att du skulle vilja vara rökfri

– Det är klart att jag skulle vilja vara rökfri men jag vet hur jag fungerar.

och om du därefter fortsätter att gnälla och säger:

-De erbjöd mig inte heller någon hjälp att sluta.

istället för att visa lite vilja och be om hjälp, ja då kan du gå där med din olidliga smärta.

Att sedan Aftonbladet försöker få oss att tycka synd om dig, det är beklämmande.

Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

4 reaktioner på ”Där rök den smärtfriheten

  1. Ja, vad ska man säga?
    Tanten har ju rätt i att hon är vuxen och bestämmer sina val själv.
    Men varför tar man inte chansen till operation för en billig peng, och slutat röka?

Kommentera

