Hur mår tågmästaren i dag och gångpassager


Hur mår tågmästaren i dag?
– Det är en väldigt jobbig situation för henne att bli utpekad på det här sättet.

Well, hade hon inte gjort så fundamentalt fel hade hon inte behövt bli utpekad. Det skall inte behövas några ”policydokument” för att en människa skall förstå det olämpliga och felaktiga i att tvinga ett ensamt barn att stiga av ett tåg på en okänd, öde och stängd station.

Jag undrar vad det var för ryggradslösa ynkryggar på tåget som såg detta hända utan att ingripa och jag undrar varför inte kvinnan som fann och tog hand om flickan ringde till polisen omedelbart. Det hade ju onekligen hindrat en hel del rabalder. Å andra sidan har rabaldret återigen gett oss en inblick i SJs dysfynktion.

Och jag vet inte om jag skall skratta eller gråta när jag läser att det  händer igen, redan dagen efter.

I övrigt har det varit en vanlig dag på jobbet.
En man tog sig före att vid en gångpassage drämma sin näve i min bilplåt. När jag hissade ner rutan och frågade vad problemet var skrek han ”Du skall stanna!”. Min följdfråga varför förblev dock obesvarad då mannen vände sig om och klampade vidare. Kunden konstaterade illa berörd att det var en otrevlig människa och jag tänkte att det är synd om människor som inte har en aning och som ser sina rättigheter överallt, även där de inte finns, samtidigt som de förefaller fullständigt ignorera sina skyldigheter.

Intressant?

GP, GP, GP, Aftonbladet, DN, SvD

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

5 reaktioner på ”Hur mår tågmästaren i dag och gångpassager

  1. Så när mannen drämde sin näve i plåten…Du stog möjligtvis inte still då? Underhållning på jobbet kan man inte klaga på! 😉

    1. Men Pelle, hur tänker du nu?
      Menar du att bara den som är är ”perfekt själv” får lov att kritisera andra människor? Menar du att jag stillasittande och tyst skall låta allt passera med motiveringen att jag inte är perfekt själv?

Kommentera

