Vatten, bara vanligt vatten. del II


Nu har jag fått vatten i kranarna igen. Bildbevis bifogas.
Den gamla pumpen har åkt på huvudet ut och skall köras till skroten. En ny har tagit dess plats och gör sedan igår, efter vissa abrovinscher, sitt jobb som om den aldrig gjort annat. Vilket den ju vid närmare eftertanke faktiskt inte har.

Nu är det annat vatten som ställer till bekymmer. Det som kommer uppifrån. Vägen till mitt hus utgörs av en ca 300 meter lång backe och dagar som denna, när det kommer hällande störtskurar från en öppen himmel tar det med sig vägen på sin ystra färd utför och förvandlar det som en gång var hjulspår på en grusväg till två diken, efter varje skur allt djupare. Efter en sån skur för mycket är nu det dags att köpa ett lass grus eller två. Sedan tar det mödosamma jobbet att lägga ut det vid. Men nu har jag i alla fall en fungerande dusch att ställa mig i efter avslutat arbete vilket jag är evinnerligt tacksam för.

En vän har satt lite griller i huvudet på mig med sin tanke om att använda gråvatten för att spola toaletten med, för att på så sätt åtminstone använda vattnet två gånger innan man skickar iväg det ut i avloppet. Måste ju gå att lösa tycker jag även om det kräver lite fnulande och funderande.

Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentera

