Quick fix för relationen


”Saknar du passion? Victoria Milan är Sveriges första datingsida för gifta och sambos som söker efter det lilla extra i livet. Här kan du på ett tryggt, enkelt och anonymt sätt flirta och lära känna tusentals av kvinnor och män som är i samma situation som dig. Känner du dig fångad i ett monotont kärleksförhållande, trött på att din partner reser för mycket eller bara vill liva upp vardagen lite? Victoria Milan är anpassat för att skapa en trygg, anonym och konfidentiell mötesplats. Det är därför vi finns. Du bestämmer själv vem du möter och varför. Gränserna sätts inte av oss, men av dig oavsett om du söker efter en affär i verkliga livet eller på bara över nätet.”

Ovanstående citat är hämtat från ”otrohetssajten” Victoria Milan

I grund och botten tror jag inte på monogami.
Jag tror helt enkelt inte att människan är en monogam varelse. Att vi förväntas leva i livslånga monogama relationer tror jag till del, och väldigt förenklat, är en konstruktion som från början har sin grund i mannens behov av att kontrollera sin kvinna, som en garanti att hon skall vara honom trogen och sköta om hans avkomma medan han drar ut i fält och sprider sin säd varhelst det honom behagar.  Jag tror också att det grundas på religiösa dogmer som i dagens sekulariserade västvärld har en allt mindre betydelse. Alldeles oavsett vad orsaken till vår förväntade monogami och livslånga trohet är, så tror jag alltså inte på vare sig det ena eller andra.

Jag tror heller inte på otrohet.
Otrohet innehåller för mig lögn och svek. Lögner och svek som sårar. Jag har inget emot polyamorösa relationer och jag tror att om inte konventionerna band oss så hårt skulle fler människor ha fler förhållanden under sin livstid men det är inte samma sak som otrohet.

Jag tror på ärlighet och uppriktighet och kommunikation.
Därför gör mig en sajt som victoriamilan illa berörd. Den uppmuntrar till lögn och svek och målar upp det bedrägliga beteendet som en krydda i livet. Den ger dig möjlighet att på ett enkelt sätt bedra din partner, gå bakom hennes rygg och fullkomligt egoistiskt bara tänka på dig själv och ditt eget välbefinnande. I stället för att ta tag i det som är det verkliga problemet, en relation som går på tomgång, uppmuntras du att ta en quick fix i form av otrohet för att göra” livet levande” igen.

Så sorgligt.

Intressant?

Aftonbladet, Aftonbladet

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 reaktioner på ”Quick fix för relationen

  1. Att vara polyamorös är inget fel i sig så länge alla inblandade parter är med på det och vet om det.

Kommentera

