Malin Wollin kissar i kors


Än en gång ger sig Malin Wollin in i debatten om hen och än en gång snackar hon i nattmössan. Eller kanske inte. Vad hon egentligen vill ha sagt med sin krönika i dagens Aftonbladet är, minst sagt, oklart. Hon vevar lite som Don Quijote med armarna åt alla håll utan att egentligen träffa nånting mer än sin egen okunnighet med sina ord.

Hennes text är dessutom motsägelsefull och hennes svar på läsarnas kommentarer går flera gånger på tvärs med innehållet i krönikan.

”Jag skrev en krönika om hen för ett par år sedan och drog på mig hat från en bloggare som upprört manade: Malin Wollin, lämna min kuk och fitta i fred!

”Och jag tänkte för mig själv; här vill jag sätta mina barn! Jag vill också ha ett hen-barn.”

Skriver Wollin i krönikan.
I svar till kommentarerna skriver hon

”Vilken krönika? När har jag ropat hat?”

”Jag är inte en förespråkare för Hen. Mina barn är pojkar och flickor, han och hon.”

Uppenbart är hur som helst att Wollinskan helt missat vad hen handlar om. Att det i grund och botten finns människor som vare sig betraktar sig som män eller kvinnor och som i vissa fall rent biologiskt inte är vare sig man eller kvinna. Vad hen handlar om är att ge dessa människor en möjlighet att slippa tvångskönas. Svårare än så är det inte. Att Fotbollsfrun anser det vara genustrams visar bara hur rädd, inskränkt och rigid hon är.

Intressant?

Läs även: Trollhare, Trollhare

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

3 reaktioner på ”Malin Wollin kissar i kors

  1. Nu rär hon igång igen då: hur svårt ska det vara att fatta att hen är till för personer som av olika skäl inte vill bli tvångskönade. Hen är således ett ord som inte kommer användas på alla om dom inte vill det förstås.

Kommentera

