Lagligt djurplågeri


Djurplågeri är inget brott i Sverige.
Åtminstone inte om brottet begås mot grisar. Det står klart sedan åklagaren beslutat att inte åtala grisbonden och före detta ordförande i Swedish Meats, Lars Hultström för brott mot djurskyddslagen. Detta trots att flera missförhållanden avslöjats, och även filmats och fotograferats, av djurrättsalliansen på hans grisfarm. Hur många fler filmer, bilder och rapporter skall du behöva se för att förstå att svensk djurhållning suger och att de människor, med Enfaldige Eskil i spetsen, som är tillsatta för att se till att lagarna efterlevs,  ser mellan fingrarna på det som sker och enbart springer köttindustrins och djurindustrins ärenden.

 

 

SvD, SvD

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Pingad på Intressant.se

5 reaktioner på ”Lagligt djurplågeri

  1. Vill bara säga att jag blev jätteglad över att se en partikamrat som liksom jag talar för både människors och andra djurs rättigheter! Det är svårt för mina djurvänner att förstå varför jag röstar på PP. Tyvärr är både PP och mina vänner minoritetsgrupper som kan komma att råka mycket illa ut i den kommande åsiktsregistreringen. Då har vi verkligen problem och djuren har inte längre någon som för deras talan. Förresten, är du intresserad av att göra seriestrippar som berör dessa frågor? Tror mer och mer på bitande ironi än att vädja till det tomrum av empati som verkar eka i de flesta människor. Maila mig!

    1. Självklart kan man vara för både djurs och människors rättigheter 😀
      Håller ändå med om att valet kan vara svårt. För min del har det blivit så att jag röstar pirat och bloggar mycket om djur och natur.

Kommentera

