Förskotterad glädje är bra


Ta inte ut glädjen i förskott, heter det. Vi säger det samtidigt som vi går och oroar oss för såväl inbillade och omöjliga som fullt reella faror som lurar i en framtid. Något som ses som fullt normalt, naturligt och bra. Hör ni hur knäppt det låter? Vi avråds från att glädjas och uppmuntras till oro.

Att vända på steken förefaller mig mycket bättre. Om jag tar ut glädjen i förskott är det värsta som kan hända att jag bara får glädjas en gång och om det jag gläds åt blir verklighet får jag glädjas två gånger. Om jag oroar mig är det bästa som kan hända att jag slösat en massa energi och skapat en massa negativitet i mig helt i onödan. Det värsta som kan hända är att jag får mina bekymmer två gånger.

Tips från coachen: Ta ut all glädje från kontot omedelbart men låt oron sitta kvar till den verkligen behövs.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Pingad på Intressant.se

Kommentera

