Disk och sol och sånt


Lördag.
Jag har varit hemma hela veckan och mitt hem ser ut som ett slagfält. Hur det blev så vetefan men att jag måste ta tag i det är ställt utom alla rimliga tvivel. Men måste jag verkligen göra det just nu?

Jag avskyr de där varje-dag-grejorna som att diska, bädda, dammsuga, städa och tvätta av hela mitt hjärta.  Blir jag ensam om tretton rätt på tipset i kväll skall jag köpa en diskmaskin, en torktumlare och anställa en människa som kan fixa alla dom där prylarna.
Fat chance, eller hur.

Nåväl, lite gott har jag trots allt redan gjort i dag.
Längst in i min sko satt för en stund sedan en vettskrämd mus och klamrade sig fast vid livet. På golvet bredvid satt katten och slickade sig om munnen, tålmodigt väntande så som bara en katt kan, på att få leka dödsleken med musen. Nu är musen ute i frihet, katten sur och nyss kom hon in med ett nytt byte. Never ending story.
Är glad så länge jag slipper hitta dom i sängen.

Solen kastar sig ner över Marknadsbacken, träden glöder och nu går jag  ut och sparkar i höstlöven i stället. Måste väl vara  mycket käckare än att diska, visst?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Pingad på Intressant.se

2 reaktioner på ”Disk och sol och sånt

  1. Ja. det är nödvändigare att sparka runt i de frasande höstlöven än att diska och det där. Men jag förstår till fullo din känsla av att vara tvungen att ta tag i det. Fy f-n. Om man kunde få skita i det helt. Det vore livskvalitet.

Kommentera

