Svart måndag


Dagen efter och frågan på allas läppar är ”Hur kunde det gå så här
För mig syns frågan ”Vad skall vi göra nu” betydligt viktigare.

När jag satt och följde röstsammanräkningen i går blev ganska snart mitt eget partis siffror ointressanta och när resultatet stod klart kände jag mig bara tom. Dels på grund av Piratpartiets resultat, naturligtvis, men mest på grund av att ett människofientligt parti funnit sin väg in i Svenska riksdagen.

Nu blir det viktigare än någonsin att vi vågar stå upp för alla människors lika värde, att vi vägrar vika oss för främlingshat och särbehandling och att vi visar civilkurage. Hur de politiska partierna trixar och fixar med mandat och samarbete är en sak men på gatan är det du och jag som måste göra jobbet.

För mig och mitt eget parti gäller bara en sak – Bryt ihop och kom igen.
Våra frågor är viktiga och nu måste vi vässa värjorna och ladda kanonerna. Vi har fyra år på oss att förbättra vår kommunikation, förtydliga vårt budskap och att få människor att ta det till sig. Utan frihet och integritet är inget annat nåt värt.

DN, DN, DN, GP, GP, GP, SvD, SvD, SvD, AB, AB, AB, Exp, Exp

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

4 reaktioner på ”Svart måndag

Kommentera

