Logik enligt posten


Följande läser jag i ett meddelande från min brevbärare:

Från och med den 10 maj 2010 kommer din post något senare än idag.

Vi anpassar brevhanteringen efter hur många brev som skickas. De senaste årens minskningar av brevvolymerna innebär bland annat att Posten kontinuerligt behöver justera brevbärarnas utdelningsturer, så också under 2010

Precis som i dag börjar postutdelningen redan på morgonen, men jag delar ut post under lite längre tid. När du får din post beror precis som idag på var längst [Sic!] utdelningsturen du bor.

Posten/brevbäraren talar alltså om för mig att de har färre brev att dela ut och att det därför tar längre tid?
Rätta mig om jag har fel, men brukar inte mindre att göra innebära att det går fortare att få det gjort?

 
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

9 reaktioner på ”Logik enligt posten

  1. Håller med om det knöliga i den där ekvationen. Det känns som om det fattas en variabel. Postturen har blivit större/längre. Kan det vara så?

  2. Logiken är väl tämligen enkel: när så få idag skickar brev och hälsningar till varandra med VANLIG post; ja då får ju den arma stackars brevbäraren lägga ÄNNU mera tid på att skriva vykort till folk som faktiskt VILL ha post. Sånt tar också tid! Men vill man vara kvar på sin post (!) så gör man nog bäst i att vara lite finurlig…

Kommentera

