Regn och sol


Regnet.

Det trummar mot biltaket, rinner i strömmar ner för vindrutan och förvränger bilderna av hukande människor och bussar på väg. Genom sidorutan ser jag in i vänthallen, hur männen, för i dag är det bara män, i ledighetskommittén sitter och pokulerar. Där har de suttit mest hela vintern. Ibland går de ut och röker, som vore de på vilken krog som helst. Tre brandgula paraplyer skyndar förbi, blänger på de två som i skydd för regnet står under det utskjutande taket och pratar med yviga gester.  De brandgula paraplyerna försvinner längs trottoaren och de två rökande männen går snart in igen, sällar sig åter till de andra i gruppen och öppnar varsin ny öl.

Själv tar jag min längtan och min hunger med mig ut till havet, åker solen tillmötes.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 reaktioner på ”Regn och sol

Kommentera

