När Internet plötsligt blir synligt


Jag antar att det är oundvikligt, att det förr eller senare måste ske.
För några dagar sedan hände det för första gången. Jag fick in en kund i min bil som dissat mig, uttryckt sitt hat över såväl min person som mina åsikter. En person som bannat mig från sin blogg eftersom jag haft mage att ifrågasätta hennes åsikter. En person som anklagat mig för stöld. Allt online. Vi har aldrig tidigare träffats AFK.

Jag skall villigt erkänna att jag hade svårt att hålla mig neutral, att jag hade svårt att behandla henne som en kund, vilken som helst. Det hon sagt om mig på Internet är inga snälla saker. Kanske var det tur att hon inte kände igen mig, eller åtminstone inte visade att hon gjorde det. Jag lekte under vår färd som varade ungefär en halvtimme, med tanken att tala om vem jag är, bara för att se hennes reaktion. Men jag avstod, insåg att det inte skulle leda till något alls mer än tryckt stämning i bilen.

En sällsam upplevelse var det hur som helst att sitta trettio centimeter från en människa som hatar mig så innerligt online och låtsas som ingenting.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 reaktioner på ”När Internet plötsligt blir synligt

  1. usch – det låter som en jobbig upplevelse!
    kan bara föreställa mig om jag skulle träffa på malin wollins groupies som HATADE mig där ett tag…
    *RYSER*

Kommentera

