Jag, en vandrande stafettpinne?


Jag promenerar i skogen, ut på grusvägen, in i skogen igen på stigen som leder hem. Oavbrutet surrar en fluga runt mitt huvud.

Jag kan inte låta bli att undra:
Är det samma fluga som följer mig hela vägen eller avlöser dom varandra, smidigt som stafettlöpare?

Tunga funderingar en het torsdag kväll.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

7 reaktioner på ”Jag, en vandrande stafettpinne?

  1. Har tänkt samma tanke. Undrar om dom ropar på varandra, -här går en människa som smakar mumma och blir så där roligt irriterad på oss!!

  2. It’s the same bugger…

    Knott är likadana. De samlar ihop ett helt fotbollslag (inklusive reserverna) och bestämmer sig för att terrorisera en och samma människa…

  3. Men varför är knotten som lierade med mördarsniglarna? När jag går ut på kvällen för att plocka mina dagliga liter mördarsniglar så blir jag i min tur uppäten av knott. Som om de försvarade sniglarnas rätt att käka upp MIN trädgård. Jo jag vet att de också har rätt att vara på jorden, men i detta fallet så verkar de inte ha läst lantmäteriets kartor. Det är min trädgård

  4. Jag vet, vi har en pågående diskussion, sniglarna och jag. Men jag är en och de är många, så enligt Bamse-teorin vinner de.

Kommentera

