Det finns resor jag inte glömmer


Julinatt den heta fotbollsommaren 1994.
Jag såg dig på avstånd, hur du väntade. Minns ännu det tacksamma leendet när du öppnade dörren. Sedan gitarren i bagaget och ett långt blont rockhår. En skiva hade du på gång och ville jag lyssna på demon frågade du så försynt. I sommarnatten dundrade wish you were here ur högtalarna och du berättade historien.

Jag tror att jag blev kär ett ögonblick den natten.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentera

