Jante no more


Att se hindren är ingen konst.
Jag bygger dom, grundar dom på bekvämlighet och rädsla och låter dom hindra mig från att följa mitt hjärta. Jag lyssnar på dig som säger att det inte går, att jag inte kan. Jag gör dina ord till min sanning och låter dig stjäla mina drömmar, låter dig trampa på dom och skita ner dom. Jag låter dig läsa jantelagen för mig, låter dig skriva den på min själ.

Så dumt.

Aldrig mer skall du lyckas.
Jag är beredd nu, tar steget framåt. Vågar lita på att det bär, på att jag räcker till och med ens är färgerna så klara, konturerna knivskarpa och jag är så lätt, så lättad.

Vänder dig ryggen och går den väg jag vill.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

