Facebook och slacker


Nu är det bevisat.

Jag är en slacker och en loser.

Registrerade mig på Facebook (jorå, man vill ju va me där det händer *harkel*) igår. Förutom att leta runt hysteriskt efter människor jag inte ens kom ihåg att jag glömt bort gjorde jag en test: ”Vad borde du jobba med egentligen” var frågan som skulle få ett svar.

Resultatet lät inte vänta på sig:

Ulrika gjorde Vad borde du jobba med egentligen? din quiz och resultatet är Professionellt arbetslös (förlåt, arbetssökande)

Du skulle gladeligen supa upp den lilla slant du får in på A-kassa och diverse ströjobb. Tyvärr har du inte tid, då du måste sitta och brottas med jobbansökningar, för lite tid och för mycket tid. Du är i obalans och söker meningen med livet. Du har förresten inga pengar ändå. Skit också.

Så nu sitter jag här och funderar över mitt framtida yrkesliv och inte minst vad jag skall göra med mina Facebook-hittade long lost friends.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

7 reaktioner på ”Facebook och slacker

  1. Helt otroligt, sanslöst och fantasilöst. Skjut upp frågorna på framtiden. Gör inte något idag som kan vänta. Utom möjligen att njuta av dagen, le åt fågelsången blinka mot solen och nysa lite. Kanske återknyta en gammal kontakt eller skapa en ny.

  2. Nu har jag tagit samma test. Kan bara säga att vara en slacker och loser är bra! Det finns värre öden! Riksdagspolitiker med en mikroskopisk hjärna, det du!

          1. Var politiskt aktiv i flera år faktiskt. Var med i landstinget Sörmland bl a och ordförande i en kvinnoklubb 🙂 Så nog har jag försökt. Men jag är inte politikertypen trots liten hjärna. Det lilla jag hade tänkte för självständigt och ville inte bygga vidare på fördomar

Kommentera

