Easy come, easy go


Pillar lätt på mina sårskorpor. Därunder läker det fint och ärren kommer knappt att synas. I hennes badrum står min tandborste ensam kvar och samlar dålig karma, om hon nu inte redan slängt den förstås. Jag går vidare, tacksam över min insikt att jag själv väljer mina tankar.

Nu skall jag ta en lång promenad med hunden och glädjas åt goda vänner, gårdagens goda middag och sköna samtal. Solen skiner, det är fem plusgrader och gårdagens decimetertjocka snötäcke förvandlas till typiskt västsvenskt blask.

2 reaktioner på ”Easy come, easy go

Kommentera

