A flash from the past


cigrokPlötsligt står hon där igen. Inte på riktigt, förstås, men i min tankevärld.

Konstigt, tänker jag. Det var så länge sedan. Ändå betydde hon mer än någon annan under en tid. I dag minns jag inte ens om hon rökte.

Minns stormen hon var i mig, hur ont det stundtals gjorde. Minns hennes kropp, hur den kändes den där gången, den första. Minns hennes läppar, hennes händer och hennes tunga. Minns allt det, men inte om hon rökte.

Konstigt, tänker jag.

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 reaktioner på ”A flash from the past

  1. *nickar* Ja, jag vet hur så kan vara. Jag har glömt tio år av en viss slags handlingar med en person. Jag minns bara inte hur det var att göra det tillsammans. För det gjorde för ont att komma ihåg, så jag stängde av, och nu är det borta från minnet.

Kommentera

