Ibland känner jag mig lätt debil


Ord, fullt begripliga, sammanfogade till meningar, fullständigt obegripliga. Texter jag gång på gång läser men ändå inte förstår. I sig välskrivna och sändaren försöker bevisligen säga mig något men lägger ord till ord och använder dom på ett sätt som för mig gör budskapet osynligt. Det är tråkigt. I all synnerhet om jag någonstans anar att avsändaren har en genomtänkt tes hon driver och vill väcka en tanke hos mig. En tanke som förmodligen ligger långt ifrån den jag nu tänker.

Att kommunicera är sannerligen en konst; inte minst i skriftens endimensionella form.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentera

